Skip to main content

Gratitudinea




Cand eram mica ma duceam foarte des la biserica. Si cand am inceput sa analizez logica religiei si veridicitatea povestilor ei, am decis ca religia este o inventie, si ca este apanajul celor slabi, cei care nu se pot baza doar pe ei in rezolvarea problemelor. Si asa a inceput era “ratiunii” in viata mea.  A fost perioda in care credeam ca religia a fost folosita ca un instrument pentru manipularea maselor. Si poate ca unii chiar s-au folosit de religie si de puterea ei pentru a-si atinge scopurile. Dar acum religia are pentru mine din nou acelasi sens pe care l-a avut in copilarie. Nu ma mai intereseaza daca povestile sunt sau nu adevarate. Ma intereseaza frumusetea mesajelor si interpretarea lor in viata noastra curenta. Poate ca aici au gresit unii preoti care nu si-au actualizat povestile lor pentru a se incadra si a da sens problemelor reale pe care oamenii le au.

Si pentu ca stiu ca sunteti multi care sustineti ca ratiunea primeaza religiei, am sa va intind nervii la maxim J)), si am sa va rog sa aveti rabdare in continuare cand am sa va prezint o pilda care mie imi place foarte mult si care face referire la gratitudine. Este vorba despre “Pilda celor 10 leprosi” – suna interesant trebuie sa recunoasteti!

Iata si pilda (citez din Biblie, Luca, cap 7):
11.
Iar pe când Iisus mergea spre Ierusalim şi trecea prin mijlocul Samariei şi al Galileii,
12.
Intrând într-un sat, l-au întâmpinat zece leproşi care stăteau departe,
13.
Şi care au ridicat glasul şi au zis: Iisuse, Învăţătorule, fie-Ţi milă de noi!
14.
Şi văzându-i, El le-a zis: Duceţi-vă şi vă arătaţi preoţilor. Dar, pe când ei se duceau, s-au curăţit.
15.
Iar unul dintre ei, văzând că s-a vindecat, s-a întors cu glas mare slăvind pe Dumnezeu.
16.
Şi a căzut cu faţa la pământ la picioarele lui Iisus, mulţumindu-I. Şi acela era samarinean.
17.
Şi răspunzând, Iisus a zis: Au nu zece s-au curăţit? Dar cei nouă unde sunt?
18.
Nu s-a găsit să se întoarcă să dea slavă lui Dumnezeu decât numai acesta, care este de alt neam?
19.
Şi i-a zis: Scoală-te şi du-te; credinţa ta te-a mântuit.

Parca e un banc sec, nu? Iata ce vad eu in spatele acestei pilde: stramosii nostri au vrut ca noi sa fim recunoscatori pentru lucrurile pe care le primim, sa nu consideram ca era dreptul nostru sa fim vindecati de „lepra“, ca e normal sa avem mancare pe masa, sa avem prieteni care ne ajuta, sa avem haine care sa ne tina de cald......

Ei au multumit prin cantecul lor:




Diana

Comments

  1. imi place urmatoarea pilda fosrte mult:

    intr-o zi un calugar mergea pe strada si dintr-o data a venit la el un barbat si a inceput sa ii adreseze injurii. Cand barbatul s-a oprit calugarul l-a intrebat: "Cand ti se ofera un cadou si refuzi sa-l primesti, cui ii ramane cadoul?". Barbatul a raspuns: "Evident ca celui ce il ofera." Atunci calugarul i-a spus: "Si eu refuz injuriile tale" si si-a vazut mai departe de drum.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

De ce mi-e mie frica?

Mi-e frica de: - apa pentru ca nu stiu sa innot bine - inaltime pentru ca se pare nici sa zbor nu stiu prea bine - oameni straini pentru ca nu stiu ce parere vor avea despre mine si nu stiu cum vor reactiona in diferite situatii si nu vreau sa fiu respinsa - oameni cunoscuti pentru ca unii dintre ei nu si-au exprimat ce parere au despre mine si nu stiu cum vor reactiona in diferite situatii si nu vreau sa fiu respinsa - boala pentru ca ma face dependenta de ceilalti Dar "de ce ti-e frica nu scapi" spune un proverb. Hmmm, adica cum? Daca eu nu vreau, nu ma duc sa innot, nu intru in apa, nu ma duc in locurile inalte, nu vorbesc cu oameni straini, nu vorbesc cu oameni cunoscuti.......stai putin.......cum adica "nu vorbesc cu oameni cunoscuti"? pai si ce mai ramane din capacitatea mea de fiinta umana? rezulta ca chiar nu am de ales, chiar trebuie sa fac toate acele lucruri de care mi-e frica......imi pare rau sau imi pare bine?

Cum sa iti lungesti viata cu 10 ani

Am vizionat de curand pe Ted o prezentare tinuta de un designer de jocuri, Jane McGonial. Pe scurt despre ce este vorba: o serie de studii arata ca exista 4 capacitati care ii deosebesc pe cei longevivi de restul: 1.        Capacitatea fizica : sa nu stai nemiscat pentru mai mult de o ora, astfel organismul va avea mai multa putere sa se vindece si va functiona mai bine. 2.        Capacitatea mentala  sau “Puterea vointei” : vointa este un muschi care trebuie exersat prin urmare trebuie sa incepi cu sarcini pe care sa le poti indeplini (ea recomanda jocurile dar la fel de bine poate fi si sa citesti o carte, sa inveti un nou sport, sa-ti fai noi obiceiuri zilnice, samd) 3.        Capacitatea emotionala : aici apare notiunea de 3/1 (3 emotii pozitive la fiecare 1 emotie negativa); mai exact de fiecare data cand te incearca o emotie negativa (incapabilitate, disperare, teama samd) sa o combati cu 3 pozitive (sa glumesti, sa asculti o melodie, sa dansezi si lista poate continua)